Enig idee waar wij ons met lerende communicatie in de B2B-markt situeren? Wel, pal in het midden. Op de plek waar leren, communiceren en media elkaar raken. Op het eerste zicht lijkt dat misschien een klein puntje, maar wij zien het als eerder als een vloeiende vlek. Een vlek olieverf die, naargelang de behoefte, uitvloeit in de richting die voor uw situatie extra kleur vraagt.
Wat we toevoegen aan het vak ‘communicatie’?
De dimensie van leren. Wij gaan niet voor passieve informerende communicatie maar kiezen resoluut voor producten die mensen in beweging krijgen. We zullen uw strategie bijvoorbeeld niet zomaar uitleggen maar wel verpakken in een beleving. Niet omdat dat mooier staat, wel omdat dat aandacht geeft en richting. Zodat het de mensen inzicht geeft in hoe zij dit in hun dagelijks werk mee kunnen waarmaken. Hiervoor zetten we onze jarenlange ervaring met leren in.
Hoe we bijkleuren in het vak ‘leren’?
Door het gesprek op de werkvloer op marketingwijze te prikkelen met verrassende communicatie. Die mensen doen reflecteren over de manier waarop ze werken. En dat verder verfijnen door het er met collega’s en hun chef over te hebben. Om zo uw 70:20:10 doelstellingen te helpen realiseren.
Een voorbeeld van inkleuren richting ‘media’?
Stel dat u met uw interne communicatie de digitale toer op wil, of moet. Voor u misschien onbekend terrein. Maar voor ons niet: meer dan 25 jaar projectervaring in multimedia maakt dat wij de digitale wereld door en door kennen. Het jargon, de technologie, het denken, de mogelijkheden. Wat andere media als best passende drager voor uw boodschap en uw situatie natuurlijk niet uitsluit.
Om af te sluiten deze uitsmijter, een perfect voorbeeld van lerende communicatie. Mediagebruik is hier een installatie. Kan natuurlijk ook !
Ann
Met interesse gelezen? Danku om te delen!
Geschreven door Ann Dobbeni
Creatieve verbinder bij f-use
0 Comments