Select Page
Ga voor effect vanuit acceptatie
Geplaatst op november 29, 2015
Door Ann Dobbeni

Ga jij ook altijd voor kwaliteit? Met soms als teleurstelling dat je daarmee niet het gewenste effect haalt? Dan ga je misschien te weinig voor acceptatie en heb je iets aan de formule E = K * A van Maier. Ze kwam ter sprake tijdens een opleiding over verandercommunicatie en gaf me een nieuw zelfinzicht. Hier staat ze voor:

Effect is kwaliteit maal acceptatie.

Stel dat je een product of dienst ontwikkelt met een superkwaliteit van 9/10. Maar je publiek geeft het slechts een acceptatiescore van 2/10. Dan haal je dus een pover effect van 18 %.

Steek je echter meer werk in de acceptatie van je product of dienst en kun je die verhogen tot 8 /10, dan kom je zelfs met een lagere kwaliteit van 7/10 op een effect van 56% dat 3 keer groter is!


Tot zover was ik enkele weken geleden met het schrijven van deze reflectie. En toen werd het stil in mijn hoofd. Ik begon te twijfelen. Of ik wel verder zou vertellen. Over het zelfinzicht dat deze formule me opbracht en over hoe we met f-use heel bewust en doordacht aan die A werken in onze klantenprojecten. Voor interne communicatie die p(l)akt bij de medewerkers.

Dus verdween dit stukje in de digitale schuif. Tot ik vandaag besefte dat het net de formule was die me deed blokkeren om verder te schrijven. En dan vooral de A:

Ik ken jouw acceptatie niet van dit verhaal.
Ik heb totaal geen gevoel bij wat jij hier nu van vindt.
En, nog erger, of jij er ook iets aan hebt.

Ik heb beslist om dat los te laten en het bij deze korte tekst te houden. Verder is het volledig aan jou om er al of niet iets van te vinden.

Ben je met lezen toch tot hier geraakt? Dan heeft het verhaal je misschien toch geboeid. Je mag jouw cijfers altijd laten weten…

Met interesse gelezen? Danku om te delen!

Geschreven door Ann Dobbeni

Geschreven door Ann Dobbeni

Creatieve verbinder bij f-use

0 Comments

Met interesse gelezen?

Danku om te delen!