Select Page
Wij werken niet langer met leveranciers
Geplaatst op augustus 13, 2015
Door Ann Dobbeni

Haar naam is Sarah, een jonge hippe mama van 2.  En onze steun en toeverlaat voor onze eigen communicatieproducten. Zoals deze website en de nieuwe brochure die er aan zit te komen. En straks ook voor onze toolkit die we inzetten tijdens klantencontacten.

Sarah heeft ambities. Ze wil haar bureau laten uitgroeien en binnen 5 jaar met 5 medewerkers werken. Dus volgt ze een intensief begeleidingstraject voor jonge bedrijven. Zo krijgt ze haar toekomstbeeld scherp. Het doet haar ook kijken naar haar huidige klanten en wat die voor haar en haar groei betekenen. En zo komt ze tot het inzicht dat ze een aantal klanten moet loslaten. Omdat die niet passen in het klantenbestand dat ze nodig heeft om haar groei te realiseren. Want daar heeft ze organisaties voor nodig die gaan voor duurzaamheid.

Het triggert me met een vraag: “Hoe zie jij f-use dan ? Passen wij in jouw bevoorrechte lijstje van ‘duurzame’ klanten ?

Waarop ze begint te vertellen. Over hoe ze f-use als spiegel gebruikte in haar toekomstbeeld. Dat ze tot het inzicht is gekomen dat ‘verbinding’ het werkwoord is dat wij gemeen hebben. Zij zoekt de verbinding met haar klanten door als partner mee in hun marketing- en communicatieverhaal te stappen. Ze wil dus niet langer puur uitvoerend werk doen, brandjes blussen, snelle opsmuk-opdrachten uitvoeren als leverancier. En ze wil klanten die met of door hun activiteiten bijdragen aan een warme maatschappij. Want daar haalt ze haar voldoening en energie, daar ligt de kern van het bestaan van haar bureau.

En jullie, zegt ze. Wel, jullie werken aan een sterke band tussen organisaties en hun medewerkers. Want jullie bouwen met jullie klanten mee aan een werkplek waar medewerkers met goesting komen werken. En dat maakt nu net waarom ik f-use als mijn duurzame klant beschouw.

Het maakt me vrolijk dat zo te horen. En het levert me meteen enkele nieuwe inzichten:

  • omdat we onszelf zien als partner voor onze klanten en niet als leverancier,  werken we voortaan  niet meer met leveranciers maar met partners
  • het gezegde ‘je krijgt de klant die je verdient’ geldt ook andersom: ‘je krijgt de partner die je verdient’
  • wederzijdse aantrekkelijkheid klant/partner is cruciaal
  • wij gaan gerichter op zoek naar duurzame klanten en partners

En dan een streepje reclame: ben je op zoek naar een grafische partner voor je marketing- en communicatieproducten ? Overweeg dan zeker het bureau van Sarah.

Met interesse gelezen? Danku om te delen!

Geschreven door Ann Dobbeni

Geschreven door Ann Dobbeni

Creatieve verbinder bij f-use

0 Comments

Met interesse gelezen?

Danku om te delen!